Boris Vitázek (SK) – No počkaj!
DATE & TIME:
11. April 2025 - 12. April 2025 19:30 - 23:00



SK
Od vpádu vojsk Varšavskej zmluvy na Slovensko uplynulo 57 rokov. Po 21 rokoch okupácie sa Slovensko oslobodilo nežnou revolúciou. No počkaj! Hrozby okupácie a konfliktu sa môžu kedykoľvek vrátiť. Cyklus napätia a agresie, pripomínajúci nekonečný hon v sovietskej animovanej rozprávke No počkaj!, sa dnes opakuje – v podobe vojny na Ukrajine, bližšie k nám než kedykoľvek za posledných 35 rokov.
Inštalácia využíva LED animácie a laserovú projekciu, ktoré vytvárajú dynamické vizuálne napätie. Postavy a symboly sa stretávajú v nekonečnom súboji – rovnako ako v realite aj v našich kolektívnych spomienkach a obavách.
Boris Vitázek je umelec pracujúci s novými médiami. Vytvára intímne inštalácie pre jediného diváka aj veľkoformátové mappingy, ktoré menia vnímanie verejného priestoru. Vo svojej tvorbe prepája vizuál a zvuk, čím vytvára pohlcujúcu atmosféru. Skúma témy súkromia, sociálnych sietí, náboženstva či vedy. Niekedy sa sústredí len na interakciu zvuku a vizuálu s publikom. Pôsobí aj v divadle, kde navrhuje scény a pomáha hercom rozvíjať ich schopnosť pracovať s vizuálom a zvukom na javisku.
EN
It has been 57 years since the Warsaw Pact forces invaded Czechoslovakia. After 21 years of occupation, Slovakia regained its freedom through the Velvet Revolution. Well, just you wait!—the threats of occupation and conflict can return at any moment. The cycle of tension and aggression, reminiscent of the endless chase in the Soviet animated series Well, Just You Wait!, is repeating itself today in the form of the war in Ukraine, closer to us than at any time in the past 35 years.
This installation uses LED animations and laser projections to create a dynamic sense of visual tension. Figures and symbols collide in an endless battle, mirroring both reality and our collective memories and fears.
Boris Vitázek is a new media artist. He creates intimate installations for a single viewer as well as large-scale mappings that shift the perception of public space. In his work, he combines visuals and sound to create an immersive atmosphere. He explores themes of privacy, social networks, religion, and science. Sometimes, he focuses solely on the interaction between sound and visuals with the audience. He is also active in theater, where he designs stage sets and helps actors develop their ability to work with visuals and sound on stage.